måndag 16 juni 2008

Blocket RSS feed v 0.1 beta

I och med att hojen är såld och en ny ska införskaffas så uppstod ett enormt behov av att ha ständig tillgång till blocket.se. Att hela tiden bevaka vid datorn blir både stressigt och stjäl mycket tid av andra aktiviteter så en alternativ lösning behövdes.

Lösningen är lika simpel som genial! Med hjälp av lite fina utvecklarkunskaper har jag nu skapat en applikation som rippar blocket och förser mig med en RSS-feed av utvalda blocketdelar. Detta betyder att jag slipper sitta och refresha blocket för att se om det kommit något nytt, jag kan helt enkelt låta min webläsare eller ännu bättre, min mobil fixa det hela! Detta betyder att jag kan ligga på beachen utan dator och hela tiden få alla blocketuppdateringar direkt till telefonen, kanonsmidigt. Hittar jag något jag gillar så ringer jag bara med en gång eftersom all info om annonserna finns med i RSS-feeden.

Mer info och lite kodsnuttar kommer! Om det blir en publik release av RSS-strömmarna är mycket skeptiskt då jag misstänker att blocket inte skulle gilla det. Kommande tillägg inkluderar notifikation om uppdateringar via MSN, mail och SMS.

Inga kommentarer: